Khamis, 29 Ogos 2013

Jambatan Itu Adalah Kami


Aku pernah ditanya oleh seorang Consultant,
‘U garang tak?’..
My reply was, ‘U rasa I garang tak?
she said, ‘I rasa tak, mayba strict kot..’
She then explained, ‘Our Secretary tak garang, tapi if bising sgt, sekali dia toleh je semua terdiam..dia tak marah pun, maybe dia menoleh just to know what happened..sometimes, bile ada benda urgent kena buat, staff buat bodoh je..bile Secretary campur tangan, semua kelibut’…
Secretary memang tak garang (wink wink).  We need to be firm and strict to get things done.  Tak kisahlah dengan apa cara sekalipun, motto TO GET THINGS DONEDO IT RIGHT AT THE FIRST TIME; mesti digengam kemas, kerana kami bekerja dengan boss..(chewahhhh..bygkan if satu2 benda boss nak cepat, and ko lak terhegeh2, tak ke nak kena hayun)
Teringat masa mula2 dapat tawaran further study.  Aku tanya sorang akak Secretary ni,  ’best ke jadi Secretary?’.  Dengan belagaknya dia menjawab, ‘if kita pandai senang le, if tak pandai susah le’…cis berlagak sungguh statement ko si akak Secretary.  Sakit nau hati Aku dengar statement ko, and dari hari itu aku berjanji, if Aku ni seorang Secretary, aku taknak berlagak..buat org menyumpah and org benci je.
As a Secretary yang cantik, cun, stylo, baik dan bijak (overrrrrr…) we are not damn ferocious as many people might think, we are friendly, kind and caring because we build bridges instead of walls…Most of all, kami jambatan cantik..(phewwwwwww)
Note : penggunaan bahasa Aku mmg seswai untuk edisi luahan perasaan..Maafkan pengunaan bahasa yang agak kasar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan